29 Ağustos 2011 Pazartesi

EuroBasket 2011 - Türkiye









2 gün sonra başlıyor avrupa şampiyonası ve yine bizim için söylenen şey aynı. gruptada kalabilirler şampiyonda olabilirler. biz bu psikolojiyi yıllardır aynı şekilde bir nevi istikrara çevirdik. kadro seçimi yine sorunlu bana göre. benim basketbol anlayısım oyun kurucunun maç içinde 1. önceliğinin oyun kurmak, uzunları kullanmak, hücumu yönlendirmek ve savunmayı başlatmak üzerine olduğu bir düşünce. bana göre herşey oyun kurucuda biter. şimdi bizim milli takımımızda bunu yapabilecek yegane isim kerem tunçeri'dir. o ne kadar formdaysa bizim hücumumuz o kadar iyi olur. savunmamız ha keza belli bir standart üzerinde olacaktır. ben ender arslanı çok uzun zamandan bu yana takip eden birisiyim. efeste 19 yasında oktay mahmuti'nin ona forma verdiği bir zalgris deplasmanı hatırlarımki ömer onan'la beraber süper oynamıstı bende demiştimki vay arkadaş işte örnek almam gereken oyuncu bu. ama ordan buraya ender kendını hiç geliştiremedi. hep aynı oyun bazen geriye dahi gitti. geçen yılı efes'te ufuk sarıca gelene kadar kenarda hatta tribünde geçiren bir oyuncunun şak diye milli takıma alınmasını ben doğru bulmuyorum. bu yıllardır cenk içinde geçerli. ender 20 saniye topu elinde tutup sonra gidip 3'lük kullanıp bütün hücumu yerlere sürükleyecek maçlar insallah izletmez bizlere.




tercihlerden devam edersek. oğuz savaş bence türk basketbolunun büyük bir şişirilmiş balonudur. ben hep oğuz'u oyuna girip 3 savunmada 3 faul veya yanlış yerde durup adamına rahat basket imkanı sağlayan biri olarak görüyorum. hazırlık döneminde de bunu çok güzel başardı yine. 4 numara desen vücut itibariyle değil 5 numara için bence yetersiz. üstüne üstlük semih'in olmayacağı bir avrupa şampiyonasında daha fazla süre alacağı söz konusuyken ben kendisinden çok da ümitli değilim. savunamda bence kara delik. furkan aldemir savunma anlamında oğuz'un çok önünde. belki diyebilirsiniz ki henüz tecrübesiz ama izzet alınıyorsa milli takıma furkan banko yazılmalı.




cenk akyol bir torpilli nasıl olur onun ayan beyan belli eden bir başka üstün yetenek(!) abidesi oyuncumuz. bir kere 2numarada büyük sıkıntı çektiğimizi düşünüyorum. harun erdenay'dan ibrahim kutluay'a hatta serkan erdoğan'ıda bu gruba dahil edersek hep skorer oyuncularımız 2numaraydı. şimdi o bölgede oynayan ömer onan evet iyi şütör 2 yıldırda formda ama bence eline her zaman güvenilmez, cenk deseniz geçiyorum bişey demek istemiyorum, bir de sinan var oada ömer onan'ın bi altı daha iyi savunmacı bana kalırsa ama kötü şütör. 2 numara bizim için savunma bölgesi olarak kullanılıyor yıllardır. özellikle ibrahim ve serkan'a kapılar kapanınca o bölge cenk'e kaldı sağolsunlar atlamadanher şampiyonaya götürüyorlar kendisini. kendi takımında toplasanız 3 dakika süre almıyor hep kadro derinliği ama milli takımda hep 12'de. ilginç işler tabii.




bu yılda kadrodan kesilen oyuncu muhabbeti yine yapılmıs olacak adet yerini bulsun. bence doğuş balbay ender'den daha iyi savunmacı, daha iyi ribaundçu, daha iyi penetreci, daha iyi oyun kurucu. ama torpili eksik. ben doğuş ve sinan 2lisini efes'te umuyorumki seyrederiz diyorum. o boğucu ön alan baskısını herkes bir görsün. orhun ene'de görsün. 2 oyun kurucyla (biri bence değil) ispanya, litvanya gibi, çaprazdan gelecek sırbistan, almanya, fransa gibi takımlara karşı çok zorlanacağımızı düşünüyorum. yer igelmişken 3 numaradan oyun kurmak bence çok yanlış. evet emir'de hido'da (özellikle hido) topla münasebetleri iyi olan oyuncular. ama bir takımın oyun düzeni 3 numaradan başlayarak oluşturulmaz. 3 oyun kurucuyu millet önce yazarken tahtaya biz 1 buçuk oyun kurucuyla gidiyoruz 3 numaralarımıza güveniyoruz çok ilginç.




izzet türkyılmaz bence gelecekte fizik olarak kendını geliştirdiği takdirde iyi oyuncu olacakır. ama bu şampiyona için doğuş balbay, semih yokken hatta olsada furkan aldemir, hatta barış ermiş varken tercih edilmesini ben koç kontenjanı olarak görüyorum. ben milli takımın oyuncu yetiştirme, onları bir kalıba sokma, gelecek için yatırım yapma yeri olduğunu düşünmüyorum. hazır oyuncu gelir formayı alır ve oynar. ama bizim milli takımlarımızda (futbol ve basketbol şimdide voleybolada sıçradı bu akım) genç oyuncular a milli takımlarında yetiştiriliyorlar. ben bunu doğru bulmuyorum bulan varsada saygı duyuyorum ama bunun yeri kulup takımlarıdır.




sonuç itibariyle bu şampiyonada en başta yazdığım gibi grupta'da kalabiliriz şampiyonda olabiliriz. başarılar diliyorum milli takıma.

Hiç yorum yok: